Translate

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

"Books and You"

'Ενας από τους ΠΟΛΥ αγαπημένους μου συγγραφείς, όταν ήμουν φοιτήτρια, ήταν (και παραμένει) ο W. Somerset Maugham. Είχα αγοράσει και διαβάσει τότε όλα σχεδόν τα έργα του, σε Penguin. Ήταν μια εμμονή μου τότε, όταν μου άρεσε ένας συγγραφέας, αγόραζα στη σειρά - και τα διάβαζα, εννοείται! - όλα τα έργα του.

Στο έργο του "Books and You", λέει σε κάποιο σημείο:

"To acquire the habit of reading is to construct for yourself a refuge from almost all the miseries of life".

Προσωπικά, συμφωνώ απόλυτα!

Λατρεύω να "ανακαλύπτω" νέα βιβλιοπωλεία, ιδιαιτέρως όταν έχουν μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα, όπου νοιώθεις την αγάπη για τα βιβλία που έχει και ο ιδιοκτήτης. Αυτό ακριβώς ένοιωσα και όταν πρωτοεπισκέφθηκα ένα κουκλίστικο βιβλιοπωλείο στη γειτονιά μου, στο Παγκράτι. Ο Βιβλιοστάτης, δίπλα στην πλατεία Πλαστήρα, στην αρχή του Μετς, είναι ένας πολύ ζεστός χώρος και ο ιδιοκτήτης του πάντα πρόθυμος να φέρει οποιοδήποτε βιβλίο του ζητήσει κανείς, αν όχι άμεσα, πάντως σε ελάχιστο χρόνο.




Και πάλι ο W. Somerset Maugham, από το ημιαυτογραφικό έργο του "Of Human Bondage":

"The secret to life is meaningless unless you discover it yourself".

Απέναντι, σχεδόν, από τον Βιβλιοστάτη, είναι ένα από τα ομορφότερα στέκια για καφέ ή ποτό, το Hotel Chelsea, όπου κυριαρχεί μια πολύ φιλική, παρεΐστικη ατμόσφαιρα, ακόμα και μεταξύ αγνώστων. Εκεί πάω τις σπάνιες φορές που έχω καιρό για ένα καφέ αλλά και όταν θέλω να διαβάσω κάτι, έχοντας γύρω μου μια ...εικονική παρέα.


Κάποιες αναρτήσεις μου, φαινομενικά, δεν έχουν σχέση με το Συγκριτικό Δίκαιο. Μόνο φαινομενικά, όμως! Θα καταλάβετε εν καιρώ τί εννοώ - αν δεν έχετε καταλάβει ήδη, από τις προηγούμενες αναρτήσεις μου.

Και ας κλείσουμε με έναν στίχο του Τάσου Λειβαδίτη (λυπάμαι που δεν είναι πιστή η αντιγραφή, αφού δεν έχω πρόγραμμα πολυτονικής γραφής), από τα Φύλλα ημερολογίου:

"κι οι μέρες που σου λείπουν, ώ Φεβρουάριε, ίσως μας αποδοθούν στον παράδεισο -"



4 σχόλια:

  1. Και σχετικα με το μήνυμα/νόημα της ζωής, κατά τον Αρκα, βρίσκεται στις Γραφές, μέσα από μία αριθμητική πράξη "αν στον αριθμό των πρωτοπλάστων προσθέσεις τον αριθμό των εντολών που παρέδωσε ο θεός στον Μωυσή και από το άθροισμα αφαιρέσεις τον αριθμό των μαθητών του Χριστού αυτό που θα βρεις είναι το νόημα της ζωής!" Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόσο αληθινό το απόσπασμα από το "Books and you" του W. Somerset Maugham. Το διάβασμα είναι καταφύγιο και διέξοδος, αναμφισβήτητα! "Ζεις" την ιστορία του βιβλίου και ξεφεύγεις από τις όχι και τόσο όμορφες ιστορίες που συμβαίνουν -δυστυχώς- στη ζωή. Πολύ ωραία ανάρτηση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ! Και σε κάποιο άλλο σημείο (στο Of Human Bondage) λέει - όπως το θυμάμαι, με πολύ ...δικά μου λόγια - ότι μικρός ανακάλυψε τη μεγάλη ευτυχία και τη μεγάλη δυστυχία του να αγαπάς τα βιβλία: ευτυχία, διότι ακριβώς είναι πάντα το καταφύγιό σου και δυστυχία, διότι μετά το διάβασμα είναι πολύ δύσκολο να προσαρμοστείς στην πραγματικότητα... Ελπίζω να μην έχω παραφράσει πολύ τα λόγια του, τα λέω από μνήμης.
      Και, φοβάμαι, πως έχει δίκιο και για την ευτυχία και για τη δυστυχία...

      Διαγραφή