Translate

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Διεθνές Δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας - Internationales Urheberrecht

Μια πάρα πολύ ωραία συζήτηση που είχα με τη Ζωή Αγγελή, ιδανική εκπρόσωπο της σύνδεσης δικαίου και τέχνης, αφού μετά τις νομικές σπουδές της στην Ελλάδα έκανε μεταπτυχιακές σπουδές και στο δίκαιο (Παρίσι) και στη λογοτεχνία (Λονδίνο), με έκανε να θυμηθώ ένα παλιό μεν, πολυαγαπημένο δε κείμενό μου για το διεθνές δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας. Μικρή, αλλά και μέχρι και το τέλος του καλοκαιριού προς Γ' Λυκείου, ήθελα να πάω στο Πολυτεχνείο, μάλλον για αρχιτεκτονική (πάντα νοιώθω κάποιες τύψεις που "πρόδωσα" το παιδικοεφηβικό μου σχέδιο), κάτι που τελικά δεν έκανα. Επίσης, όταν μελετούσα για να γράψω τις παρατηρήσεις στην απόφαση αυτή (που αν θυμάμαι καλά την είχα μεταφράσει από Γερμανικό νομικό περιοδικό), σκέφθηκα ότι θα ήταν πολύ ωραίο να έγραφα κάτι εκτενέστερο σχετικά με το διεθνές δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας. Ούτε αυτό το έκανα. Ίσως όλα να έχουν ένα λόγο που γίνονται - και που δεν γίνονται!



Αυστρο-Τσεχοσλοβάκος, ο Adolf (Franz Karl Viktor Maria) Loos (1870-1933) επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τους μεταγενέστερους αρχιτέκτονες. Μεταξύ άλλων, συνέβαλε με τα κείμενά του στη δημιουργία θεωρητικού υπόβαθρου του μοντερνισμού στην αρχιτεκτονική.

                                                           Το σπίτι του, στη Βιέννη


Το 1904 είχε επισκεφθεί και τη Σκύρο. Το έργο του επηρεάσθηκε και από την κυβιστική αρχιτεκτονική των Ελληνικών νησιών.








1992, μπροστά στο βιβλιοπωλείο του βασικού νομικού εκδοτικού οίκου της Αυστρίας, MANZ.


5 σχόλια:

  1. Εξαιρετικό! Πείτε μου ότι το σπίτι του στη Βιέννη, αν κατάλαβα σωστά, είναι μπροστά στο Hofburg;;;;;!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ θα πρέπει να μου το πεις αυτό, γιατί εγώ δεν θυμάμαι τόσες λεπτομέρειες της Βιέννης! Μια εβδομάδα τότε (το 1992) ήμουν εκεί και δύο φορές το 2009, για 2 μέρες την κάθε φορά. Πάντως αυτή η υπόθεση (του Loos) μου θύμισε πόσο μου αρέσει η Βιέννη και πόσο μου άρεσε και μου αρέσει η αρχιτεκτονική!

      Διαγραφή
    2. Είναι υπέροχη πόλη! Τη λατρεύω!

      Βλέποντας εξονυχιστικά την πρώτη φωτογραφία, μπορώ να πω πλέον με βεβαιότητα ότι βρίσκεται στα χειμερινά ανάκτορα, μπροστά στο Hofbug.

      Διαγραφή
    3. Πολύ μου αρέσει να προκαλώ ...ντετεκτιβίστικες έρευνες!!

      Διαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή