Translate

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2015

Comparative Law and Dance - Postgraduate students' paper

Όταν ήμουν και εγώ φοιτήτρια, είχα πολλές ανησυχίες και προβληματισμούς ως προς το αντικείμενο των σπουδών μου. Δεν με έπειθε το ότι δίκαιο είναι μόνον αυτό που αναφερόταν στα γραπτά κείμενα. Δεν ήμουν η μόνη, αρκετοί συμφοιτητές και συμφοιτήτριές μου ήσαν αυτοί και αυτές που δεν αρκούνταν, που αναζητούσαν.

Πάντα - και όταν ήμουν φοιτήτρια - είχα και πολλές καλλιτεχνικές αναζητήσεις: Λογοτεχνία, μουσική, χορό, θέατρο - και όχι μόνον ως απλή ψυχαγωγία, αλλά και ως ανάγκη, κυρίως ως ανάγκη, ως "αγωγή ψυχής". Δεν ήμουν η μόνη.

Όταν έγινε η εκλογή μου στο Πανεπιστήμιο, πριν 16 χρόνια και κάτι μέρες, υποσχέθηκα στον εαυτό μου να μην ξεχάσω πώς νοιώθει κανείς όταν είναι φοιτητής, τι προβληματισμούς, τι αγωνίες μπορεί να έχει, πόσο μπορεί να αναζητά και το πέραν του προφανούς, το πέραν του μετρίου που συνιστά το να μάθεις απλώς το μάθημά σου.

Συνεχίζω να αναζητώ και πλέον έχω και συνοδοιπόρους, τους φοιτητές μου. Ιδιαιτέρως στο μεταπτυχιακό, πάντα υπάρχουν κάποιες και κάποιοι που επιθυμούν να "πειραματισθούν" σε χώρους εν πολλοίς ανεξερεύνητους.

Έτσι και αυτή τη χρονιά. Μεταξύ των θεμάτων εργασιών του εαρινού εξαμήνου, ήταν και το "Συγκριτικό δίκαιο και χορός". Όταν είχα αποφασίσει, πριν μερικά χρόνια, να γράψω το κείμενο "Dance et Droit" (http://elinamoustaira.blogspot.gr/2013/10/comparazione-e-diritto-civile.html), το οποίο έγραψα και ελληνικά και αναρτήθηκε ηλεκτρονικά (http://www.dancetheater.gr/%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1-%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%8D/item/4679-%CF%87%CE%BF%CF%81%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CE%BD-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%90%CF%81%CE%B1), πολλές ήταν οι στιγμές που έλεγα στον εαυτό μου ότι είμαι ..παρανοϊκή, να κάθομαι να παιδεύομαι για να γράψω κάτι για το οποίο ελάχιστα είχαν γραφεί - ίσως και τίποτα ακριβώς για το θέμα αυτό.

Να που τώρα αποφάσισαν οι Φοίβη Βλαστού-Δημοπούλου και Μαρία Ξερνού να κάνουν εργασία, την οποία παρουσίασαν εξαιρετικά στο πλαίσιο του μαθήματος - δεν λέω τίποτε άλλο, διότι δεν έχω δώσει ακόμα βαθμούς επίσημα!

Και το πολύ ενδιαφέρον επίσης είναι ότι στο πλαίσιο της έρευνάς τους επικοινώνησαν με το Θέατρο Ελληνικών Χορών "Δόρα Στράτου". Εκεί, εκτός των άλλων, πληροφόρησαν τις μεταπτυχιακές μου ότι θα γινόταν διεθνές συνέδριο χορού και, επειδή θεωρούσαν ότι η εργασία τους είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, ότι θα ήθελαν τη συμμετοχή τους.

Όπερ και εγένετο!

http://cid-portal.org/cdr/athens2015/index.php/program

Δυστυχώς δεν μπόρεσα να τις παρακολουθήσω, διότι η ώρα των εισηγήσεών τους ήταν λίγο πριν την ώρα ακρόασης φοιτητών μου. Μου έστειλαν όμως φωτογραφίες σήμερα και μου είπαν ότι όλα πήγαν περίφημα!! Δεν λέω άλλα, διότι δεν ξέρω αν θέλουν να τα πω!



Μαρία Ξερνού, Comparative Law and Dance: The way dance perceives law



Φοίβη Βλαστού-Δημοπούλου, Comparative Law and Dance: Dance before the eyes of law





                                                          Χαίρομαι πάρα πολύ!!!!!!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου