Translate

Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2016

Μιχαήλ Αξελός - τα ζεστά, ονειρεμένα χρώματα ενός σπουδαίου ζωγράφου


Επισκέφθηκα σήμερα την έκθεση για τον Μιχαήλ Αξελό (1877-1965), στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος.

Τα συγχαρητήριά μου και στον πολύ καλό φίλο Παναγιώτη Παναγάκη, Διευθυντή του Κέντρου Πολιτισμού, Έρευνας και Τεκμηρίωσης της Τράπεζας της Ελλάδος και σε όσους είχαν συμμετοχή στην οργάνωση και παρουσίαση της έκθεσης αυτής!

Ένας όχι πολύ γνωστός στο κοινό ζωγράφος, ο Μιχαήλ Αξελός αποτελούσε ο ίδιος έκφραση της σχέσης δικαίου και τέχνης! Ήταν πτυχιούχος της Νομικής Σχολής Αθηνών, της Σχολής Καλών Τεχνών και είχε επίσης σπουδάσει πολλά χρόνια ζωγραφική στο Παρίσι. Όπως αναφέρεται και στον κατάλογο της έκθεσης, "αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ζωής και του έργου του στην Τράπεζα της Ελλάδος, σχεδιάζοντας τραπεζογραμμάτια, νομίσματα και άλλες αξίες".






Η έκθεση περιλαμβάνει έργα πανέμορφα! Νομίζω ότι αν υπήρχε η δυνατότητα να απλωθεί σε περισσότερους χώρους - ανέφικτο, όμως -, θα αναδεικνύονταν ακόμα περισσότερο τα έργα. Παρ'όλ'αυτά, γοητεύεται ο επισκέπτης και από την τεχνική του ζωγράφου και από τα χρώματα που χρησιμοποιεί.

                                                             Θαυμάστε, λοιπόν!!


















                                 Θα τα θαυμάσετε πολύ περισσότερο αν τα δείτε από κοντά!



















"The creative process, as I envisage it, is a more inclusive phenomenon than the artist's intentions, and in two ways. In the first place, the creative process includes the various vicissitudes to which the artist's intentions are subject. Some of these will be themselves intentional - change of mind - but some will be chance or uncontrolled. Secondly, the creative process includes the many background beliefs, conventions, and modes of artistic production against which the artist forms his intentions: amongst these will be current aesthetic norms, innovations in the medium, rules of decorum, ideological or scientific world-pictures, current systems of symbolism or prosody, physiognomic conventions, and the state of the tradition."

Essay 4, "Criticism as retrieval", p. 124, 134
R. Wollheim, "Art and its Objects", Second Edition, Cambridge University Press, 2015 (First Edition: 1980).

Για το βιβλίο αυτό θα ξαναμιλήσουμε,














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου