Translate

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Nordic countries


Όψεις της Σουηδίας. Δεν έχω πάει - ακόμα! Έχω πολύ καλούς φίλους και συναδέλφους Σουηδούς, με τους οποίους γνωριστήκαμε είτε σε συνέδρια είτε σε διπλωματικές συνδιασκέψεις. Μεταξύ αυτών: τον Rolf Dotevall - δικές του οι πανέμορφες φωτογραφίες, ευχαριστώ Rolf! - την Elsy Linnerfors, τον Henrik Kjellin.

                                                  50 χιλιόμετρα βόρεια του Gothenburg.


                                                      Το Βόρειο Σέλας! Μια όψη του.

Μοιάζουν και διαφέρουν οι χώρες της Σκανδιναυίας (λυπάμαι, δεν μ'αρέσει να τη γράφω με β!). Τα δίκαιά τους επίσης μοιάζουν και διαφέρουν.

Ένα εξαιρετικό νομικό βιβλίο - συλλογή νομικών κειμένων για τα δίκαια αυτά, είναι το σχετικά πρόσφατο (του 2007): Nordic Law - Between Tradition and Dynamism (J. Jusa/K. Nuotio/H. Pihlajamäki, eds.), Intersentia, Antwerp - Oxford.

Στον χώρο της λογοτεχνίας, κάποιοι συγγραφείς των χωρών αυτών με ξετρελαίνουν. Έχω διαβάσει περισσότερο Νορβηγούς συγγραφείς, αλλά και Σουηδούς και κάποια έργα Ισλανδών και Φινλανδών.

Σας γράφω μερικά, στις μεταφράσεις στις οποίες τα έχω διαβάσει - δυστυχώς δεν ξέρω τη γλώσσα καμιάς από τις χώρες αυτές.

Καταπληκτικό έργο αυτοβιογραφικό το "Ein anderes Leben", του Σουηδού Per Olov Enquist.

Ketil Bjornstad: Νορβηγός, εκπληκτικός συνθέτης, σπούδασε κλασσικό πιάνο (η Νορβηγία έχει μεγάλη παράδοση στους σολίστες πιάνου), συνθέτει κυρίως τζαζ υποβλητική (ανεπαρκής λέξη, δεν δείχνει τη μαγεία...) μουσική, έχω πολλά cd του (π.χ. Vinding's Music, Night Song, The Light, όλα στην ECM). Επίσης όμως, εξαιρετικός συγγραφέας! Μεταξύ των έργων του που έχω διαβάσει, τα: "Die Unsterblichen" και "L'appel de la rivière".

Άλλος Νορβηγός πολυαγαπημένος: Gunnar Staalesen. Τα έργα του είναι και κάπως αστυνομικά, αλλά πολύ ιδιαίτερα. Τεράστιο - και ως ποσότητα! - είναι το έργο του Le roman de Bergen (κάποιοι Γαλλικοί εκδοτικοί οίκοι μεταφράζουν πολλά βιβλία Σκανδιναυών συγγραφέων). Το έργο του αυτό είναι εξάτομο(!), ξεκινά με μια δολοφονία σε δεξίωση, στο Μπέργκεν, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1900 και τελειώνει το 1999. Στα ενδιάμεσα, είχα μάθει άπειρες λεπτομέρειες της πόλης, των δρόμων της, της ιστορίας της, της πολιτικής της χώρας, κλπ. Εξαιρετικό!!

Ας μην τα πούμε σήμερα όλα!
                                                                                                              Καλό βράδυ.



2 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσες χώρες, πράγματι! Μπράβο για την ανάρτηση και ευχαριστούμε για τις πολύ όμορφες προτάσεις βιβλίων! Ως σινεφίλ, θαυμάζω τις σκανδιναβικές χώρες για το πολύ σημαντικό έργο τους στο χώρο του κινηματογράφου -έχουν μια δική τους μαγεία οι ταινίες από αυτές τις χώρες... Επ' ευκαιρίας, στέλνω χαιρετισμούς στην αγαπημένη συμφοιτήτριά μου στο μεταπτυχιακό Έφη Καλογεράκη που εργάζεται και ζει στην Κοπεγχάγη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Τόνια! Συμφωνώ απολύτως μαζί σου, όσον αφορά στον κινηματογράφο. Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στις Δανέζικες ταινίες αλλά και στις Σουηδικές. Αγαπημένος μου ηθοποιός ο Mads Mikkelsen, τρομερό ταλέντο, πιστεύω!! Όσο για τα βιβλία, αυτά και αν είναι μεγάλη μου αδυναμία! Ήθελα να αναφέρω και άλλα - και από Ισλανδία και από Φινλανδία και από Δανία - αλλά την ώρα που τα έγραφα χθες, είχα ήδη "λειώσει" από την κούραση και τα άφησα για άλλη/ες φορά/ές. Και από εμένα χαιρετισμούς στην Έφη!

      Διαγραφή