Translate

Σάββατο 22 Αυγούστου 2015

Χώρες και μουσικές


Τις φωτογραφίες μου τις έστειλε από την Ήπειρο η Σίσσυ Σκυτιώτη, περσινή μεταπτυχιακή μου και πάντα στην παρέα μας (των "χαμένων ποιητών"!) ελπίζω.

"Ξενιτεμένο μου πουλί", συγκλονιστικό τραγούδι της Ηπείρου.

με τον Σάββα Σιάτρα:

https://www.youtube.com/watch?v=N8HzQhRpe4U

Οι τρεις πρώτες φωτογραφίες είναι από την Ιερά Μονή Κηπίνας, στα Βόρεια Τζουμέρκα, κοντά στο χωριό Καλαρρύτες. Όπως μου γράφει η Σίσσυ, η μονή χτίστηκε μέσα στον βράχο το 1212.


Καλά που μου έστειλε τις φωτογραφίες και βλέπω τη μονή, διότι το θεωρώ μάλλον απίθανο να πάω εγώ εκεί, με την ακροφοβία που έχω!!!



Οι μοναχοί τραβούσαν την κρεμαστή αυτή γέφυρα, ώστε να μην έχουν πρόσβαση οι επιδρομείς - οι Τούρκοι, κατά την Τουρκοκρατία.



                              Στη φωτογραφία αυτή είναι το Συρράκο, επίσης στα Τζουμέρκα.



Και δύο έργα για βιολί, κλασσικών συνθετών, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας, οι οποίοι εμπνεύσθηκαν σε μεγάλο βαθμό από τις παραδοσιακές μουσικές της πατρίδας τους.


ΡΟΥΜΑΝΙΑ:
George Enescu, Σονάτα για βιολί, αρ. 3  με Patricia Kopatchinskaja στο βιολί και Polina Leschenko στο πιάνο:

ΟΥΓΓΑΡΙΑ:
Béla Bartók, Παραδοσιακοί χοροί της Ρουμανίας, με Patricia Kopatchinskaja στο βιολί και Fazil Say (άλλον πολυαγαπημένο μου πιανίστα, θα σας ξαναμιλήσω γι'αυτόν) στο πιάνο:

https://www.youtube.com/watch?v=oIZfWJr-9yg




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου