Translate

Παρασκευή 16 Αυγούστου 2013

Σύμβαση Cape Town - Πρωτόκολλα Cape Town/Luxemburg/Berlin


Μετά την υιοθέτηση της Σύμβασης του Cape Town και του πρώτου Πρωτοκόλλου (για τα οποία σας έχω ήδη "μιλήσει"), οι εργασίες στο πλαίσιο του UNIDROIT συνεχίζονταν με σκοπό την επεξεργασία και υιοθέτηση και άλλων πρωτοκόλλων, αλλά και με επιμέρους σκοπούς: π.χ. την οργάνωση του Διεθνούς Μητρώου (International Registry) για την ηλεκτρονική καταχώρηση των Διεθνών εμπραγμάτων ασφαλειών, τη μελέτη των σχετικών προσφορών από μεγάλες εταιρίες διαφόρων χωρών και την επιλογή αυτού που θα το αναλάμβανε (ΠΟΛΥ δύσκολη εργασία και ΠΟΛΥ μεγάλη ευθύνη - είχα συμμετάσχει σε σχετική επιτροπή, αρχές Απριλίου 2008, στη Ρώμη).

Ανακάλυψα σε ένα φλασάκι και αυτή τη φωτογραφία από το Cape Town. Δίπλα μου είναι μια από τα μέλη της Βρετανικής αντιπροσωπείας. Τη φωτογραφία μας την έβγαλε ο Howard Rosen, "πρωτοστάτης" στην προετοιμασία του επόμενου Πρωτοκόλλου, επικεφαλής του Rail Working Group, http://www.railworkinggroup.org/
Δυστυχώς δεν βρίσκω μια άλλη που μου είχε στείλει, στην οποία ήταν ο ίδιος ανάμεσα σε άπειρα μικρά πιγκουινάκια - γράφοντάς μου, ως υπότιτλο, ότι ήταν αυτός με ...μερικούς συνέδρους!!! Είχαμε πάει την πρώτη Κυριακή, μια αρκετά μεγάλη ...πολυεθνική παρέα αντιπροσώπων, εκδρομή στο ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας (αυτή την εκδρομή δεν υπήρχε περίπτωση να τη χάσω, ονειρευόμουν από μικρό παιδί να βρεθώ στο Ακρωτήρι!) και, στην επιστροφή, νομίζω, περάσαμε από ένα μέρος όπου ήταν η "Αποικία των Πιγκουίνων" (Penguins' Colony).

Όπως βλέπετε, το αριστερό χέρι μου το χρησιμοποιώ ως ...κρεμάστρα!




Τον Φεβρουάριο 2007 είχα τη χαρά και την τιμή να συμμετάσχω και πάλι στην Ελληνική αντιπροσωπεία, κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων ...ανηλεούς δουλειάς, της Διπλωματικής Συνδιάσκεψης (Diplomatic Conference)  για την υιοθέτηση του Luxemburg Protocol to the Convention on International Interests in Mobile Equipment on Matters Specific to Railway Rolling Stock. 
Όλα πήγαν περίφημα! Δεν έχω φωτογραφίες από τότε, ή μάλλον δεν τις βρίσκω. Αρχές Δεκεμβρίου του 2006 είχα κάνει την τελευταία (ελπίζω..) πολύωρη χειρουργική επέμβαση στο χέρι και ήμουν για 3 1/2 μήνες με νάρθηκα από τον ώμο μέχρι τα δάχτυλα. Με αυτή την ...αμφίεση πήγα και στο Λουξεμβούργο και ο (αναφερθείς ανωτέρω) Howard μου έλεγε ότι ήμουν σαν σιδερόφρακτος ιππότης!!
Ο λόγος που δεν έβγαλα φωτογραφίες τότε, μάλλον ήταν η ..τεχνική αδυναμία μου (πώς να κρατούσα τη μηχανή;!) και όχι ενδεχόμενο σύμπλεγμά μου! Δεν έχω και δεν είχα τέτοια συμπλέγματα, φαντάζομαι έχω άλλα, ελπίζω όχι πολλά...!!

Αρχές Μαΐου 2008, είχα την τύχη να συμμετάσχω, στο Βερολίνο, σε μια από τις συναντήσεις της Επιτροπής που ετοίμαζε το αντίστοιχο για τις Διεθνείς Εμπράγματες Ασφάλειες επί Διαστημικών Αντικειμένων Πρωτόκολλο. Είναι ασύλληπτο το πόσα μαθαίνει κανείς, για την εμπορική χρήση του διαστήματος, αλλά και για τα σχετικά ζητήματα εφαρμοστέου δικαίου. Δεν είχα δημοσιεύσει κάτι ειδικά για το θέμα αυτό και ούτε μπορώ να αναρτήσω την έκθεση που είχα γράψει για το Υπουργείο Εξωτερικών, σχετικά με τα της συνάντησης, διότι αυτές οι εκθέσεις είναι απόρρητες.

Οι εργασίες της Επιτροπής έλαβαν χώρα στο Ομοσπονδιακό Υπουργείο Δικαιοσύνης (Bundesjustizministerium), ένα υπέροχο κτίριο, αναπαλαιωμένο εξωτερικά και ..φρεσκοπλασμένο εσωτερικά - αυτό που βλέπετε είναι ένα είδος εσωτερικής αυλής. Είχα ξαναπάει το 2003, όπως έχω ήδη γράψει, για έρευνα στην απίστευτα πλούσια και πολυώροφη βιβλιοθήκη του (την οποία τα ίδια τα στελέχη του Υπουργείου σπανίως τη χρησιμοποιούν, παρά μόνον όταν θέλουν να βρουν κάτι ή να διαβάσουν εφημερίδες με την ησυχία τους!), οπότε τη δεύτερη φορά ένοιωθα ...σαν στο σπίτι μου!



Τον Φεβρουάριο 2012 έλαβε χώρα η Διπλωματική Συνδιάσκεψη στο Βερολίνο, όπου και υιοθετήθηκε το Protocol to the Convention on International Interests in Mobile Equipment on Matters Specific to Space Assets. Δυστυχώς δεν υπήρξε αντιπροσώπευση της Ελλάδας - τα τελευταία χρόνια, λόγω των οικονομικών περικοπών δεν στέλνουν τα Υπουργεία αντιπροσώπους σε διεθνή fora και αυτό βέβαια είναι απολύτως κατανοητό, είναι όμως και αρκετά θλιβερό να μην συμμετέχει η Ελλάδα σε Διεθνείς Επιτροπές και Συνδιασκέψεις - άρα να μην έχει κανένα λόγο στη δημιουργία κειμένων που πιθανόν αργότερα να κληθεί να υπογράψει. Με είχε συγκινήσει το ότι την παραμονή Πρωτοχρονιάς του 2012, ο πολύ καλός μου φίλος Hans-Georf Bollweg, επικεφαλής της Γερμανικής αντιπροσωπείας στα θέματα αυτά όπως σας έχω ήδη πει (και άκρη αριστερά, στην ανωτέρω φωτογραφία),  μου είχε γράψει μέιλ ρωτώντας με αν θα πάω στη Συνδιάσκεψη.

Όλα τα σχετικά με τη Διεθνή Σύμβαση και τα Πρωτόκολλα μπορείτε να τα δείτε με λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα του UNIDROIT:
http://www.unidroit.org/english/conventions/mobile-equipment/main.htm#NR3

Θεωρώ τη συμμετοχή μου σε όλες αυτές τις συναντήσεις μια τεράστια εμπειρία δουλειάς και γνώσεων. Επίσης είμαι ευγνώμων για το ότι συνάντησα τόσους ανθρώπους από διαφορετικά νομικά συστήματα και - κατά κάποιον τρόπο - έκανα "εφαρμοσμένο συγκριτικό δίκαιο - droit comparé appliqué!"). Last, but not least, απέκτησα φίλους δια βίου - ακόμα και αν "μιλάμε σπανίως".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου